Klachtenregelement
Klachten of uiting van ongenoegen
Het is mogelijk dat u als cliënt niet tevreden bent over de zorg of ondersteuning die u ontvangt. Ook kan er een situatie ontstaan waarover u ontevreden bent en die u wilt bespreken of melden.
Wat is een klacht?
Een klacht is een uiting van onvrede over de zorg, ondersteuning, dienstverlening of de betrokken zorgverleners. Dit kan te maken hebben met een situatie die anders verloopt dan verwacht of met een ervaring waarin u zich onjuist behandeld voelt.
Hoe kunt u een klacht of uiting van ongenoegen indienen?
U kunt uw klacht of ongenoegen op verschillende manieren kenbaar maken: persoonlijk, telefonisch, schriftelijk of via e-mail. Om snel en efficiënt tot een oplossing te komen, raden we u aan eerst contact op te nemen met uw zorgverlener of de zorg(meldings)coördinator van het wijkteam. Daarnaast kunt u uw klacht ook digitaal indienen via het contactformulier op de website van Mimosa Thuiszorg.
Na ontvangst van uw klacht of melding nemen wij binnen twee werkdagen contact met u op. Indien gewenst, kunt u uw klacht anoniem indienen. In dat geval kunnen wij u geen terugkoppeling geven, maar nemen wij uw opmerking alsnog serieus.
Adres
Waarom is het belangrijk om een klacht in te dienen?
Meldingen en klachten helpen Mimosa Thuiszorg om de zorg en dienstverlening continu te verbeteren. Iedere klacht wordt zorgvuldig beoordeeld om te kijken of directe verbeteringen mogelijk zijn. Daarnaast onderzoeken we of aanpassingen breder binnen de organisatie kunnen worden doorgevoerd. Uiteraard houden we u op de hoogte van eventuele verbetermaatregelen die naar aanleiding van uw klacht worden genomen.
Bij Mimosa Thuiszorg streven we naar tevreden cliënten, want alleen als u zich goed geholpen voelt, kunnen ook onze zorgverleners hun werk met plezier en toewijding blijven doen.